Sunday, June 2, 2013

IKLAN: Pakej Percutian Padang-Bukit Tinggi 4h3m

Assalamualaikum wbt dan salam sejahtera. Adakah anda minat melancong? Inginkan percutian keluarga yang santai? Tak tahu destinasi yang ingin dituju? Jangan risau, posting kali ini saya ingin mempromosikan satu pakej percutian ke Padang-Bukittinggi, Indonesia. Harganya sangat berbaloi-baloi. Nikmatilah percutian santai yang bakal anda lalui. 


Harga pakej hanya RM999/pax. Harga normal adalah RM1299. Anda jimat RM300 seorang.

Harga termasuk:

1. Tiket flight return Kuala Lumpur - Padang.
2. Hotel 3 bintang atau setaraf.
3. Meals (3 kali sehari)
4. Van/ Bas berhawa dingin beserta Driver dan Guide
5. Pengangkutan pergi dan balik ke lapangan terbang.
6. Tip pemandu pelancong.
7. Tiket-tiket lawatan*
9. Cukai lapangan terbang.

Boleh dikatakan semua kos telah termasuk didalam harga pakej. Anda cuma perlu sediakan duit untuk shopping sahaja.. : )

Tempat-tempat menarik bakal anda lawati:

1. Air terjun lembah Anai

Lembah Anai merupakan deretan tebing curam yang terletak di Padang Panjang, yang membentang di samping jalan utama antara Kota Padang dengan Bukittinggi di Indonesia. Salah satu keindahan Lembah Anai adalah air terjun yang terletak persis di pinggir jalan. Air terjun ini terletak di tepi jalan berhampiran dengan jambatan dan landasan kereta api lama yang tidak lagi digunakan. Dikhabarkan airnya yang jernih dan berkhasiat dapat mengekalkan awet muda dan menyembuhkan pelbagai penyakit.







2. Jam Gadang 

Dibangun pada tahun 1926 sebagai hadiah dari Ratu Belanda kepada Rook Maker, sekretaris atau controleur Fort de Kock (sekarangkota Bukittinggi) pada masa pemerintahan Hindia-Belanda. Arsitektur menara jam ini dirancang oleh Yazin Sutan Gigi Ameh, sedangkan peletakan batu pertama dilakukan oleh putra pertama Rook Maker yang pada saat itu masih berusia 6 tahun.

Pembangunan Jam Gadang menghabiskan biaya sekitar 3.000 Gulden, biaya yang tergolong fantastis untuk ukuran waktu itu. Sehingga sejak dibangun dan sejak diresmikannya, menara jam ini telah menjadi pusat perhatian setiap orang. Hal itu pula yang mengakibatkan Jam Gadang kemudian dijadikan sebagai penanda atau markah tanah dan juga titik nol kota Bukittinggi.





3. Istana Pagaruyung.

Istano Basa yang lebih terkenal dengan nama Istana Pagaruyung, adalah sebuah istana yang terletak di kecamatan Tanjung Emas, kota Batusangkar, kabupaten Tanah Datar, Sumatera Barat. Istana ini merupakan obyek wisata budaya yang terkenal di Sumatera Barat. Istano Basa yang berdiri sekarang sebenarnya adalah replika dari yang asli. Istano Basa asli terletak di atas bukit Batu Patah dan terbakar habis pada sebuah kerusuhan berdarah pada tahun 1804. Istana tersebut kemudian didirikan kembali namun kembali terbakar tahun 1966.


4. Lubang Jepun/ Jepang 
Lubang Jepang dibangun sebagai tempat penyimpanan perbekalan dan peralatan perang tentara Jepun, dengan panjang terowong mencapai 1400m dan berkelok-kelok serta memiliki lebar sekitar 2 meter. Sejumlah ruangan khusus terdapat di terowongan ini, di antaranya adalah ruang pengintaian, ruang penyergapan, penjara, dan gudang senjata.

Selain lokasinya yang strategik di kota yang dahulunya merupakan pusat pemerintahan Sumatera Tengah, tanah yang menjadi dinding terowongan ini merupakan jenis tanah yang jika bercampur air akan semakin kukuh. Bahkan gempa yang melanda Sumatera Barat pada tahun 2009 lalu tidak banyak merosak kan struktur terowong.

5. Danau Maninjau
Maninjau yang merupakan danau vulkanik ini berada pada ketinggian 461,50 meter di atas permukaan laut. Luas Maninjau sekitar 99,5 km² dan memiliki kedalaman maksimum 495 meter. Cekungannya terbentuk kerana letusan gunung yang bernama Sitinjau (menurut legenda setempat), hal ini dapat terlihat dari bentuk bukit sekeliling danau yang menyerupai seperti dinding. Menurut legenda di Ranah Minang, keberadaan Danau Maninjau berkaitan erat dengan kisah Bujang Sembilan.

Selain itu, anda juga akan dibawa melawat ke kedai-kedai pakaian dan kraftangan yang menawarkan harga yang sangat murah dan berpatutan.

Untuk itinerary penuh, boleh hubungi saya. Pakej terbuka untuk 20 peserta terawal sahaja. Tarikh percutian adalah pada 4-7 September 2013.

4 comments:

  1. assalamualikum tuan dan puan semua
    mohon ijin untuk beriklan sikit tuan dan pauan

    Perkenalkan saya loly Nelta Aprilia Tour Manager di Pesona jejak wisata yang beralamatkan di bukittinggi,padang sumatra barat

    kami menyediakan :
    1. paket percutian jimat du indonesia seperti :padang - bukittinggi ,pekan baru, aceh ,medan , jakrta , bandung , jogja , surabaya , bali , lombok dan banyak lagi tempat - tempat menarik lain nya
    2.rent bus
    3.rent car
    4.voucher hotel

    yang nak joint boleh whatsapp :+6282386052022 / +621806803803

    insyaallah harga jimat dan berbaloi jadi jangan ragu lagi bila sampai airport minangkabau x de yang jempuit

    Terimaksih

    Wasalam

    ReplyDelete
  2. Mohon promo tuan/puan perkenalkan kami Sinar Alam Wisata tour and travel Padang Indonesia menawarkan :
    Pakej Percutian Padang Bukittingi Indonesiamurah
    Sewa Kereta Padang Bukittinggi Murah

    Phone : +6285356000747
    Wassap : +6285356000747
    E-mail : sinaralamwisata1409@gmail.com
    Website: http://www.sinaralamwisata.com

    ReplyDelete
  3. Salam
    Terimakasih tuan-tuan and puan-puan sudah datang bercuti ke sumatera barat.
    Tuan and puan perboleh kan kami promotion juga kami nak info kan juga destination-destion yang lain untuk tuan dan puan lawat,anisa sinar luas tout and travel agency sdn bhd jugan ada sediakan perkhidmatan untuk trip padang dan bukittinggi.untuk seberang pertanyaan sila hubungi kami di talian
    Whatsapp : ±6281267849399
    Semoga kita semua di mudahkan urusan di dunia dan di akhirat nanti oleh ALLAH.aamiin
    Dan semoga tuan dan puan sentiasa sihat dan di bagi umur panjang,serta di murahkan rezeki oleh ALLAH.aamiin.
    Waalaukumussalam

    ReplyDelete
  4. Assallamu Allaikum
    Salam perkenalan kepada Tuan dan Puan.
    Minta izin naik join promote kat blog Tuan & Puan

    Jom ke Medan & Lake Toba ….!!!
    Jom Padang & Bukit Tinggi …. !!!
    Jom ke Jakarta & Bandung …. !!!
    Jom Yogyakarta & Bandung … !!!
    Jom Bali & Lombok ,,,, !!!
    Jom Banda Aceh & Pulau Sabang … !!!

    Tiara Tours Indonesia, adalah agent pelancongan berlesen & professional. Ada rancangan Tuan dan Puan melawat ke Indonesia, sila serahkan saja semua urusan Percutian/Pelancongan/Sewa Bus Persiaran dan Sewa Kereta kepada kami. LAYANAN CEPAT & HARGA TERBAIK.

    Untuk area Medan dan Lake Toba, kami sudah tambah KERETA TERBARU TAHUN 2022 : 05 UNIT TOYOTA AVANZA 2022, 02 UNIT KIJANG INOVA TAHUN 2022. Masa pelancongan Tuan & Puan, kami bagi dengan Kereta terbaik /tidak busuk dan driver yang sangat humble.

    Sila tempah Pakej Ke Medan/Lake Toba, Banda Aceh & Sabang, Padang & Bukit Tinggi, Jakarta & Bandung, Yokyakarta, Bali dan Lombok. HARGA DAN LAYANAN PAKEJ TIDAK TIPU – TIPU.


    SILA CONTACT DAN TEMPAH PAKEJ DI :
    TIARA TOURS INDONESIA & CAR RENTAL SERVICE
    JLN. PANGLIMA DENAI NO. 76 MEDAN, 20227
    LICENSED : 503/508.SK/IUP/BPW/MM/2011
    TAX NO : 36 555 970 7 122 000
    EMAIL : tiaratoursindonesia@gmail.com
    HP / WA +6281383535091
    HP / WA +6285762820068

    ReplyDelete